Menu Close

eTwinning – bendruomenė Europos mokykloms

Lapių lopšelis-darželis tęsia pažadus – naujame darželyje naujos ugdymo galimybės:

“Džiaugiuosi gavusi galimybę dalyvauti tris dienas trukusiame eTwinning surengtame tarptautiniame seminare “Inclusive Early Childhood Education and Care”. Seminare dalyvavo apie 70 ikimokyklinio ugdymo mokytojų iš Ispanijos, Šiaurės Makedonijos, Jordanijos, Švedijos, Turkijos, Kroatijos, Prancūzijos, Sakartvelo, Lenkijos, Rumunijos, Italijos, Latvijos, Suomijos, Prancūzijos, Belgijos. Seminare kalbėjo nusipelnę lektoriai, kurie dirba Europos komisijoje ir kitose atstovybėse atsakingose už įtraukųjį ugdymą ir jo tobulinimą Europos mastu. Europos komisijos atstovė pristatė gaires, padėsiančias pedagogams taisyklingai tobulinti įtraukiojo ugdymo galimybes ir kokybę visoje Europoje. Seminare buvo aptartas visų rūšių įtraukusis ugdymas: daugiakultūriškumo aspektas, rasių, kalbų skirtumai, karo pabėgėlių klausimai, specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP), autizmo spektro sutrikimą (ASS) turinčių vaikų įtraukimas, emigrantų šeimų vaikai, vaikai iš nepasiturinčių šeimų ir kiti atvejai, kur turi būti taikomas įtraukusis ugdymas. Kadangi Lietuvoje jau nuo 2024  rugsėjo visos mokyklos ir darželiai turės sudaryti sąlygas vaikams su specialiaisiais poreikiais ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje kartu su savo bendraamžiais, pedagogams itin svarbu būti pasiruošus įtraukiajam ugdymui. Viena seminare kalbėjusi lektorė lygindama vaikus su gėlėmis teigė, kad jeigu gėlė darželyje neauga, tai mes nekeičiame gėlės, o keičiame jos aplinką, taikome ją tol, kol ji pasidaro tinkama tai gėlei augti. Tokia filosofija yra ir įtraukiojo ugdymo, kuris kaip teigiama yra ne būsena, o nuolatinis procesas. 

 Seminaras mane kaip pedagogę praturtino iš profesinės pusės: užmezgiau naujų ryšių su užsienio ikimokyklinio ugdymo mokytojais, susipažinau su įtraukiojo ugdymo situacija kitose Europos šalyse bei dirbtuvių metu pasidalinau savo žiniomis ir Lietuvos situacija įtraukiojo ugdymo kontekste. Buvo įdomu ir naudinga išgirsti kompetentingų lektorių paskaitas, sužinoti, ko yra siekiama aukštesniuose lygmenyse, kalbant apie įtraukiojo ugdymo gerinimą Europoje. Tikiu, kad seminaras buvo naudingas ne tik man, bet ir mano ugdytiniams, kurie dabar turės puikias galimybes bendradarbiauti su ikimokyklinukais iš užsienio valstybių, kurti bendrus projektus, keistis darbais ir dalintis įspūdžiais eTwinning platformoje”.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Justina Kymantė